festiwal / koncert

Publika na Heineken Open’er Festival 2010


Miniony sezon festiwalowy zaczął się dla mnie w Trójmieście. Open’er tym razem kusił kilkoma ważnymi dla mnie koncertami: The Dead Weather, Pearl Jam, Tricky, Massive Attack, Cypress Hill, Skunk Anansie czy Julia Marcell. W sumie to można wymienić jeszcze z pół line-up’u. Będzie na to czas, kiedy przypomnimy sobie, co działo się na scenach każdego z festiwalowych dni. Teraz rzucimy okiem na publikę…

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.


O publiczności Heinekena krążą przeróżne opinie. Mam wrażenie, że większość sądów wygłaszana jest przez osoby, które nigdy tam nie były. Mówi się o mega lansie, o tym, że wielu ludzi jedzie tam, bo tak wypada. Bo to modne, tendy, jazzy czy jak to się tam teraz nazywa. Pewnie, że znajdą się takie osoby. Podobnie jest przecież na Jarocinie, Offie, w Węgorzewie czy na Audioriver. Jednak – o czym jestem przekonany – lwia część tłumu przyjeżdża zobaczyć „swoje gwiazdy” i przy okazji (a może przede wszystkim?) dać się zaskoczyć, odkryć muzycznie coś zupełnie nowego. Dla mnie nie ma lepszej metody na poznawanie nowej muzyki niż kontakt z nią na żywo. Nawet przypadkowy, znad żarcia w plastiku czy przy słomkowym piwie. Jeśli jest moda na poznawanie muzyki w taki sposób, to ja nie mam nic przeciwko. Jestem lanserem, hehe.

Skomentuj

