koncert

Tarja Turunen w Stodole


Prawdopodobnie jestem jednym z niewielu niezadowolonych z tego koncertu. Ale fanem Nightwish i Tarji Turunen nigdy nie byłem. Taki sposób łączenia metalu, rocka, progesu, klasyki i pierwiastka żeńskiego trąci mi wtórnością i niczego odkrywczego w nim nie widzę i nie widziałem. Taka muzyka mnie męczy. Trudno. Wersja „Still Of The Night” Whitesnake w wykonaniu ślicznej Tarji też mi nie siedzi. Supporty mnie zmęczyły. Nie, nie jestem malkontentem, któremu wiecznie się coś nie podoba. Wręcz przeciwnie.

Jednak wczorajszy wieczór byłby stracony, gdyby nie jeden szczegół: Jego Wysokość perkusista Mike Terrany. Solowy popis z wplecionym pokaźnym fragmentem uwertury Rossiniego „Wilhelm Tell” sprawił, że nie tylko wypełniona prawie w całości Stodoła wytrzeszczała oczy, ale i mnie szczęka opadła… Sprawność, radocha, precyzja i siła, jaka biła od tego faceta to perełka tego koncertu (poza powszechnie docenianą urodą i uśmiechem Tarji). Dlatego solo Mike’a ma kilka bonusowych zdjęć na końcu galerii ;)

7 thoughts on “Tarja Turunen w Stodole

  1. Ne podzielam opinii na temat koncertu, szczególnie występu Turunen, ale zdjęcia super. Gratulacje!

  2. Marcin jest zakochany w Tarii, więc jest usprawiedliwiony ;)

    Muszę przyznać, że też nie lubię wycia wysokim głosem w czarnej sukni, i też to już wszystko kiedyś widziałem/słyszałem, ale perkę to lubię bardzo, więc chętnie bym posłuchał i obejrzał (choć sola perkusyjne bywają… hmm… monotonne).

    • Wszystko już kiedyś widziano/słyszano. A propos perkusji – proponuję Buddy’ego Rich’a – nie można powiedzieć aby facet grał monotonnie (taki jazzowy oldschool, ale z wigorem, choć nieboszczyk).

      • Buddy to bóg perkusji, Hendrix garów, i w ogóle inna liga. Ale niestety dłuższe niż parędziesiąt sekund solówki czegokolwiek, a perkusji w szczególności, wywołują u mnie senność. Nie poradzę ;)

  3. Mam pytanie – czy ktokolwiek wie, jakie są plany Tarji po skończeniu trasy WLB? Pilnie proszę o jak najszybszą odpowiedź.

  4. I`ve been there…Well, the impression is: outfit is already seen on Sharon den Adel, „gothic queen” style is dead long time ago though Tarja is still stick to it, she is putting to much effort in music that is NOT METAL and showing to much the horns without meaning, she still sticks to old NW songs and ruining them with awfull arrangements, still doing covers that doesnt fit her voice…
    Musicians are very powerfull and professional especialy Terrana of course \m/
    Not disappointed but also not so hectic like most of her fans. She is just good singer with good shows. Nothing more than that.

  5. Koncert był wspaniały, Tarja jak zawsze umiała poruszyć publikę zarówno swoją osobą jak i swoją twórczością, członkowie zespołu zagrali bardzo profesjonalnie, ten wieczór na pewno pozostanie w głowach wielu jako wspaniałe wspomnienie.
    Dobrze, że Tarja nie wykonuje tak banalnych piosenek jakie znalazły się na ostatniej płycie Within Temptation, ona ma swój styl, który do niej pasuje.
    Co do planów Tarja po tej trasie: nie znam wszystkich ale jedno jest pewne, nagra nową płytę!

Skomentuj

